Ofrivillgt avbrott...

Efter att det strulat med mitt bloggkonto är jag nu äntligen återigen i kontroll vid tangentbordet.

Tänkte nu när jag med nöje påbörjar mitt nya år (för det är mitt år i år) att jag följer andra medbloggares exempel och låter mig inspireras av dom och kör en re-cap av 2013.

Började mitt år med att sticka den söta tröjan owlsGjorde dock om mönstret lite då jag ville sticka med Sandnes Sisu vilket är ett mycket tunnare garn än mönstret rekommenderar.

  
 

Jag har också hunnit göra en dreambird till min svärmors födelsedag. Den gjorde jag i Raumas IncaAlpakka och Crazy Zauberball.

    

 

Året 2013 bjöd också på bebisar i min närhet och en av dessa bebisar fick jag äran att vara gudmor till. Hon skulle ju få något och då kändes en liten filt alldeles lagom. Det blev en Elven Pixie Baby Blanket i garnet Sandnes Mandarin Petit.

  

 
Jag har på merparten av 2013 fått spendera min tid i himmelriket grund av min knäskada (tackar alla typer av högre makter för att det inte var en axel eller arm jag skadade). Himmelriket är att göra praktik i en garnbutik. Min LYS GarnTua.

Mia som äger butiken bjöd med mig på stickmässan i Örebro i september vilket var något av det mest inspirerande jag fått gör någon gång. Vad mycket idéer jag hade när jag kom hem. 2013 var sista året mässan var på Örebro Slott och det var en ljuvlig miljö att vandra runt i. 2014 kommer den att vara på Conventum så håll koll på denna sida.

        

 

Några pippi-mössor har gjort efter egna mönster från liten till stor i Blend/Tendens från Hjertegarn.

  

 

Stephen Wests mystery Knit-A-Long hanns också med och det var min första KAL. Det var väldigt roligt även fast jag inte var speciellt road av resultatet. Brukar tycka om Westknits design men denna föll mig verkligen inte i smaken. Denna valde jag att göra i Raumas IncaAlpakka.

 

Jag har även tovat för första gången. Det blev ett par vantar till min svärmor. Dessa gjordes i Tove inspirerad att skapa eget blev det ett härligt ihop plock av massa mönster.

 

Detta är inte allt jag gjort men jag gav mig själv ett tyst löfte under 2012 att jag skulle testa nya saker och det är delar av detta som syns här.

Tack 2013 för ett bra stick år… ;)


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

M@il:

Blogg:

Kommentar:

Trackback