Nytta och Nöje

Nu när jag är tillbaka på bana känns det skönt att göra någon nytta också.
Just nu känns det som att det händer mycket i mitt liv vilket känns jätte roligt. Ingenting är klart än men jag kommer att veta mer nästa vecka och då kommer jag nog ”ut” ;)

Nyttan i detta fall betyder att jag har börjat beställningssticka igen. Något jag inte gjort på nästan ett år eftersom att orken inte funnit men nu när den är tillbaka kom även vilja. Jag har fått börja sticka några av de beställningar som kommer in till GarnTua vilket också innebär att jag får virka ibland.

Jag kan virka men jag är inte jätte förtjust i strukturen som resultatet av virkning ger och jag tycker inte att det är tillräckligt tillfredsställande att virka till mig själv på grund av det men det är ändå roligt att få hålla kunskapen igång genom att hjälpa andra.
Just nu är det två arbeten på beställning; en stickad sjal/tub (funkar som både tub och sjal) i Rowan Kidsilk Kaffe Fassett.

Den går runt, runt, runt och stickas på stickor 9 så det går fort. Och en så virkar jag en babyfilt i mormorsrutor i Ciao Trunte båda garnerna är från  GarnTua.

För egen del stickar jag en tröja till gubben och en kjol till mig. Tröjan görs i Sandnes Smart istället för Sandnes Alpakka som mönstret anger och kjolen stickar i Sandnes Alpakka Silke. Det ska egentligen vara en tunika men jag använder aldrig det så jag justerar lite så att jag får en bra linning på en kjol istället.

     

Jag har också tänkt starta upp disktraseprojektet igen. Har en hel del restgarner i bomull- och linnegarn. En del vänner har flyttat eller fyllt år och det är lite fint med en fin tvålpump med diskmedel, en snygg diskborste och en handgjord disktrasa i en liten korg inslagen i cellofanplast som present. (Några av de trasor jag har kvar)

 

Jag ska också sticka en hjertefilt som är ett välgörenhetsprojekt som SandnesGarn har startat.

Imorgon är det dags att jobba på GarnTua igen efter en ledig fredag. Tänker njuta till fullo nu innan min praktik är slut den 15 februari.
Go helg!!

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Solveig

Vill se kjolen! Det låter snyggt.

2014-02-03 @ 06:40:15

Namn:
Kom ihåg mig?

M@il:

Blogg:

Kommentar:

Trackback