Nytt projekt... igen!

Jag lär mig aldrig att avsluta ett projekt innan jag börjar ett nytt!


Har börjat på en babyfilt till Lovisa för sommaren. Tror att det ska bli riktigt bra!



Väldigt enkelt mönster.
Själva mönstrer är att ha ett jämnt antal maskor.
Jag använder Roma från hjertegarn och rundstickor 4mm på 80 cm.
Jag har för filten lagt upp 160 maskor för mönster och 3 kantmaskor (kantmaskor stickar jag alltid räta!) på varje kant, alltså 166 maskor.
Jag började med rätstickning de första tre varven.
Mönstret består av två rader. Jätte simpelt!
Varv 1: 3 kantmaskor, sticka avigt tills 3 m återstår, sticka 3 kantmaskor.
Varv 2: 3 kantmaskor, *1 omslag, sticka 2 rm, lyft omslaget ÖVER det 2 rm*, upprepa *-* tills det återstår 3 m, sticka 3 kantmaskor.
Upprepa varv 1 och 2 till önskad längd. Avsluta med 3 rätsstickningsvarv och avmaska löst.

Klart!



Instruktions video på engelska
Uppläggare: iknitwithcatfur

Om det är nån som ger sig på detta mönster så hör gäran av er och berätta hur det gick och kanske till och med visa resultatet!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

M@il:

Blogg:

Kommentar:

Trackback